برندینگ و نام تجاری

1-برندینگ

اولین و اصلی‌ترین عامل برای تصمیم‌گیری مشتریان برای خرید یک محصول، برندینگ آن محصول می‌باشد. طبق گزارش‌هایی که در این مورد وجود دارد، مصرف‌کنندگان تمایل به خرید محصول موردنظر خود از برندهایی دارند که آن‌ها را می‌شناسن یا از قبل تجربه خرید مثبتی از آن برند داشته‌اند.

نمایندگی داشتن یک برندینگ منحصربه‌فرد و مشخص، به روند برندینگ شما کمک خواهد نمود و سبب شناخته شدن برند شما خواهد شد. مشتریان معمولاً با خرید از برندی که از قبل با آن آشنایی دارند، احساس امنیت بیشتری دارند و آسودگی خاطر بالاتری خواهند داشت.

2- هویت بخشی

هویت‌بخشی به کسب‌وکار برندینگ به شما کمک خواهد نمود تا به کسب‌وکار خود هویت ببخشید و حتی آن را از محصولات خود فراتر ببرید. شما می‌توانید با ارائه خدمات و محصولات با ویژگی نوعی سبک زندگی خاصی را به آن‌ها ارائه نمایید و سبب شناخته‌تر شدن برند خود شوید. حتی می‌توانید با بر عهده گرفتن مسئولیت اجتماعی در کسب‌وکار خود، احترام ویژه‌ای را نیز در بین مشتریان و مصرف‌کنندگان به دست آورید که به‌خودی‌خود در رونق کسب‌وکار  برندینگ شما مؤثر خواهد بود.

3- پیشتاز بودن

پیشتاز بودن در بازار اشباع یکی دیگر از مزایای نمایندگی برندسازی، توانایی رقابت در بازار اشباع شده توسط دیگر رقبا است که امری بسیار مهم می‌باشد. از آن جایی که برندسازی پیشینه زیادی دارد، تعداد برندهای موجود در بازار نیز بسیار زیاد است و به‌تبع آن نیز رقابت دشوار خواهد بود. اما ارائه خدمات و محصولات باکیفیت در کنار استفاده از برند خاص و منحصربه‌فرد، سبب می‌شود تا در بلندمدت بتوانید به جایگاه حقیقی خود در بازار دست پیدا کنید.

4- گسترده شدن

شناخته‌تر شدن در طول زمان ارائه محصولات و خدمات مطلوب در کنار برندسازی مناسب، سبب خواهد نماید و مشتری را هوشیار خواهد نمود.

5-تعادل

افزایش ثبات و بازدهی پنجمین مورد از مزایای نمایندگی برندسازی مربوط به افزایش ثبات و بازاریابی در کسب‌وکار است. برندسازی ثبات را در فعالیت‌های شما حفظ می‌نماید و در نتیجه بازاریابی شما را بهبود می‌بخشد. زمانی که استراتژی مختص خود را انجام می‌دهید و در آن ثبات دارید، افق‌های پیش روی کسب‌وکار شما نیز روشن‌تر خواهند بود.

6- معتبر بودن

ایجاد اعتبار و اطمینان برندسازی قوی سبب جلب اعتماد مشتریان خواهد شد زیرا هر مصرف‌کننده‌ای با دیدن محصولاتی که برند شما روی آن قرار دارد، دیگر نیاز به تحقیق در رابطه ‌با ویژگی‌ها و کیفیت‌ها محصولات نخواهد داشت. این ویژگی سبب افزایش اعتبار شما در بازار خواهد شد.

7-  ثابت بودن مشتریان

وفاداری مشتریان داشتن یک برند و برندینگ سبب وفاداری و حفظ مشتریان برای کسب‌وکار شما خواهد شد. برندسازی قوی سبب ایجاد اعتماد می‌گردد و عامل اصلی در وفاداری، داشتن اعتماد است. برند شما، هویت شما محسوب می‌شود و مشتریان را جذب می‌نماید

8- بازاریابی

بازاریابی بدون هزینه آخرین مورد از مزایای نمایندگی برندسازی، بازاریابی بدون هزینه است؛ بدین صورت که بازاریابی به روش دهان‌به‌دهان توسط مشتریان انجام می‌شود. برند تجاری ثابت، وفاداری را در بین مشتریان ایجاد خواهد کرد و این اعتماد سبب می‌شود تا بازاریابی دهان‌به‌دهان توسط مشتریان انجام شود.

برندسازی قوی، اعتماد و اعتبار شما را در بین رقبا افزایش می‌دهد و سود شما را دوچندان می‌نماید. داشتن یک استراتژی دقیق و بی‌نقص در بلندمدت می‌تواند تحولی شگرف را در هر کسب‌وکاری به وجود آورد. با نگاهی کلی به مزایای نمایندگی برندسازی، می‌توان به‌خوبی اهمیت آن پی برد.
کلام آخر انتخاب برند در سوشال مدیا یکی از موضاعات مهم وپر چالش در عصر دیجیتال است برند های مختلف از استراژی های سوشال مدیا مارکتینگ ومروری برای مقالات مرتبطه سعی میکند به این سوال پاسخ دهد بر اساس یافته های این مقالهء عوامل در انتخاب برند در سوشال مدیا عبارتند از اگاهی از برند تبلیغات خلاقانه و مخاطب پسند ایجاد سرنخ برای افزایش نرخ تبدیل تقویت روابط با مشتریان حذف محدودیت جغرافیایی ایجاد انجمن متخصصان و استفاده از حامیان و سفرای برند این مقاله پیشنهادی برای بهبود استراتژی سوشال مدیا مارکتینگ برند ها ارائه میدهند.

یک پیغام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد